A baleset helyszínén ki kell tölteni (mindkét jármű vezetőjének) a baleseti bejelentőt (lánykori neve: betétlap). Ne felejtsük el aláírni!

A baleseti bejelentővel lehet a biztosító felé a kárbejelentést megtenni. Esetemben a kár bejelentését az autójavító műhelyben vették fel.

Első alkalommal kitöltöttem a baleseti bejelentő alapján a kárbejelentőt. Ez egy két oldalas nyomtatvány, amelyre nagyjából ugyanazon adatokat kell felvezetni, mint amelyek a baleseti bejelentőn szerepelnek. De ezen már lehet nyilatkozni pl. arról, hogy kit vélünk károkozónak.
A kárbejelentő: https://www.kh.hu/publish/kh/hu/media/bizt/kotelezo_gepjarmu-felelossegbiztositas_2011/karbejelento.erv-20111201.pdf
Mint utóbb megtudtam a baleset után a baleseti bejelentő kitöltésekor érdemes lehet a megjegyzés rovatban feltüntetni, hogy ki a károkozó. Ez némileg egyszerűsíti az ügyintézést. Az baleseti bejelentőmön ez az adat nem szerepelt.

Esetemben a gépjármű tulajdonosa és üzembentartója és a biztosítónál a szerződő fél sem én vagyok. A kárbejelentéshez szükség van a szerződő fél aláírására (tehát őt nem lehet kihagyni a buliból).
Az alábbi iratokra van szükség:
-gépjármű forgalmi engedély
-vezetői engedély (annak, aki a baleset időpontjában vezetett)
-lakcímkártya (a vezetőé)
-gépjármű törzskönyve (ha hitel van az autón, nem kell, csak az, hogy melyik pénzintézetnél található)
(fentiekről másolatot készítenek, melyet a kárbejelentéshez csatolnak)
-szerződő személyi igazolványa (a meghatalmazáson szerepeltetni kell az igazolvány számát)
és
-baleseti bejelentő (amit a baleset helyszínén töltöttünk ki)
-kárbejelentő
-meghatalmazás (hogy a műhely eljárhat a kárügyintézés során)
(fenti három irat eredeti példányban kerül a biztosítóhoz)
Ezek után a biztosítóhoz megérkezik a kárbejelentés.
Esetemben múlt héten hívott a szerviz, hogy a kárszakértő felvenné a kárt.
Tehát második alkalommal, azért mentem a műhelybe, hogy a kárszakértő fényképeket készítsen az autóról. Nagyon alapos volt, nemcsak a sérülésről, hanem az autó többi részéről is készített felvételeket, még a kilométer óra állását is rögzítette, és az autó néhány korábbi sérülését a szélvédőn (néhány kavicsfelverődés nyoma látható).
Most várom, hogy értesítsenek, hogy elfogadta-e a biztosító a kárt, vagy egyéb alternatívát kell keresni a javításhoz.
Folyt. köv.